آموزش ساخت عینک سه بعدی 3D Anaglyph Glasses
نوشته شده توسط : tajerirani
مدت زیادی است که فناوری سه بعدی در جهان شناخته شده ولی این روزها تب آن کشور ما را فرا گرفته است و این  همزمان با ورود تلوزیون های سه بعدی به بازار است ، این روزها وارد هر ساتیی که میشوید با تبلیغات عینک وفیلمهای سه بعدی روبرو میشوید که البته قیمت هایی خاج از انصاف دارند و اکثراً از کیفیتی بسیار پایین تر از نمونه های اصلی و خارجی برخوردارند ، به همین دلیل تصمیم گرفتم تا آموزش ساخت عینک های 3بعدی را در این وبلاگ قرار دهم. عینک هایی که با این روش می سازید فرق چندانی با نمونه های موجود در بازار ندارند.
در ادامه پس از آشنایی مختصری با تکنولوژی سه بعدی میتوانید مراحل آموزش را دنبال کنید.

مکانیزم وعملکرد کلی:
همان طور که می دانید یک انسان معمولی به طور طبیعی در مشاهده اجسام دو تصویر متفاوت با هر یک از چشمها دریافت میکند که معمولا به دلیل وجود فاصله بین دو چشم می باشد و این امر سبب میشود عمق و فضا درک کند و اجسام را سه بعدی ببیند ، پس برای داشتن دید سه بعدی باید از یک جسم دو تصویر متفاوت داشته باشیم. تصاویر و فیلمهای سه بعدی نیز در واقع همین عمل را انجام میدهند ، حتما به یک تصویر سه بعدی بدون عینک نگاه کرده اید، با کمی دقت متوجه میشوید که از دو تصویر تشکیل شده است که در نوع قدیمی تر به طور خاص از دو تصویر آبی و قرمز.
حالا فقط باید با هر چشم یکی از این تصاویر را دریافت کنیم تا دو تصویر متفاوت دیده باشیم. در نوع قدیمی تر برای این کار از یک عینک با دو شیشه قرمز و آبی مایل به سبز(نیلی) استفاده می شود که کار هر یک از این شیشه ها جذب یکی از رنگ های تصویر و عبور دیگری است به این صورت که شیشه آبی که روی چشم سمت راست قرار دارد تصویر آبی را جذب و تصویر قرمز را عبور میدهد و با چشم راست فقط تصویر قرمز را دریافت می کنیم، شیشه ی دیگر نیز به همین ترتیب و بلعکس عمل می کند.

آموزش و عکسهای سه بعدی در ادامه مطلب





:: بازدید از این مطلب : 2023
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: